Pages

Thursday, March 22, 2007

Å starte dagen med Gud...

I dag har jeg fri, og derfor hadde jeg også muligheten til å starte dagen med å se på noen kristne programmer. Jeg laget meg en go' frokost og satt meg godt tilrette i sofa'n:-)Det var så herli' å høre på Joyce Meyer, og etter det Creflo Dollar (begge er forkynnere fra Amerika). Begge 2 hadde et kanske likt budskap å komme med.

Forkynnelsen i dag handlet om viktigheten av at vi kristne ser hvem vi er i Kristus. Vi har så lett for å klage og syte over ting, men vi må huske på at vi er OVER enhver omstendighet. Vi er hode og ikke hale!!!Joyce snakket blant annet om at vi kan bevege oss inn i en dimensjon hvor vi taler ut Guds Ord, og lever i seier. Vi har et valg vettu. Vi er nye skapninger i Kristus Jesus, og da er det naturlig for oss at vi lever ut dette nye livet.Amen!

Selvfølgelig, når kamper oppstår og omstendighetene ser som verst ut, så er det lett (og ikke minst litt behagelig) å klage litt osv. Det har jeg selv erfaringer med... Det krever litt å hele tiden vandre i tro. Men du verden som vi vokser på det:)

2.Tim.1:7: For Gud har ikke gitt oss motløshetens ånd, men kraftens og kjærlighetens og sindighetens ånd.

Jes.40:29-31: Han gir den trette kraft, og den som ingen krefter har, gir Han stor styrke. Selv unge blir trette og utslitt, også unge menn snubler. Men de som venter på Herren, får fornyet kraft. De løfter vingene som ørner. De løper og blir ikke utslitt. De går og blir ikke trette.

Jes.41:10: Frykt ikke, for Jeg er med deg. Se deg ikke rådvill omkring, for Jeg er din Gud. Jeg styrker deg, ja Jeg hjelper deg. Jeg holder deg oppe ved Min rettferds høyre hånd.


Å tale ut Bibelvers skaper forandringer i våre liv. Det er ikke sikkert vi merker det med en gang, men vent å se...Jakobs brev omhandler blant annet tungen vår, at det er et lite lem på kroppen vår, men at ordene vi taler ut har stor kraft. Derfor er det så viktig at vi taler ut seiers-ord.

2 comments:

Cathrine said...

Helt sant Linda! Utrolig bra det du skriver! Men det er jo hele jenta også, du er toppen!
Gleder meg spesielt til påske, det blir kult da. Hehe. Prates.

Lindalur said...

Ja,blir bare SÅ inspirert om dagen vettu:)

Påska ja...har planene klare skal jeg si deg,håper vi rekker alt da;-)