Pages

Tuesday, March 06, 2007

Gud elsker deg og meg!!!



I dag skal jeg ikke på skolen før 12.15, så jeg fikk mulighet til å høre på preken av Joyce Meyer på TBN (kristen-TV). Det som er litt morsomt er at jeg hadde planer om å sove til 09.30, men våkna 08.45 æ gitt...Programmet begynner nemlig 09.00 hver morgen. Da ho begynte å preke, merka jeg raskt at dette var noe jeg trengte å høre!


Bare for å ha sagt det, så er Joyce et stort forbilde for meg. Har skrevet litt om ho tidligere i bloggen min åsså. Ho er ei orntli' Gudskvinne, som forkynner Guds Ord med frimodighet. I dag var budskapet at Gud elsker meg!Joyce fortalte at ho i lenger tid (flere år siden det her da) hadde problemer med å si og innse at Gud elsket henne. Ho kunne godt si det til andre at Gud elsker dem, men kunne ikke si det til seg sjøl. En dag bestemte ho seg for å lese skriftsteder som omhandlet Guds kjærlighet, ho sa det høyt da ho titta på seg sjøl i speilet "Gud elsker meg", og ho begynte å skrive dagbok. I den dagboka noterte ho små - episoder i hverdagen, hvor Gud hadde vist sin kjærlighet til ho. Hihi...Jeg syns det var SÅ godt å høre om den dagboka. Jeg har jo begynt å gjøre akkurat det samme vettu.


Iallefall...Etter 1 år merka Joyce at noe mektig skjedde med ho. Ho merka at Gud plasserte en trygg kjærlighet inni ho (Joyce hadde nemlig hatt en vanskelig barndom, der hun blant annet var utsatt for flere seksuelle overgrep).


Det vi snakker ut har stor virkning. Joyce oppfordra derfor til å slå opp bibelvers om Guds kjærlighet (ved å se bak i Bibelen, der står det jo mange bibelvers ang dette emnet). Deretter kan man lese disse versene høyt for seg selv. Det gjør noe med deg, garantert:-)Guds kjærlighet er et SÅ viktig tema. Det er mange mennesker der ute som ikke opplever å bli elska. Det er bare å begynne med oss sjøl. Vet du at du er elska av Gud??? Gud ofret faktisk sinn sønn, Jesus, for å vise oss hvor høyt Han elsker oss:-)I say hallelujah to that!!!


Efeserne 2:4-5: Men Gud er rik på barmhjertighet. Og på grunn av sin store kjærlighet som Han elsket oss med, gjorde Han oss levende sammen med Kristus, da vi var døde i overtredelsene. Av nåde er dere frelst.

Johannes 3:16: For så høyt har Gud elsket verden, at Han gav Sin sønn, den enbårne, for at hver den som tror på Ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.


GUD GIR IKKE BARE KJÆRLIGHET. HAN ER KJÆRLIGHET!!!


No comments: