Pages

Thursday, October 30, 2008

Youth 2008!!!


Stefan Salmonsson åpnet Youth konferansen i går onsdag 29/10, og hans predikan handlet om korset. Han la vekt på at korset avslører falskheten i våre liv, dvs. vi kan ikke skjule noe for Gud, fordi han ser tvers gjennom deg og meg. Korsets budskap er at du og jeg har tatt i mot forsoning og tilgivelse fra Gud. Jesus tok vår synd og straff på seg, og led døden i vårt sted. Amen! Jesus dømmer oss ikke når vi ydmyker oss foran han ved korset, dvs. når vi ber til Gud. Han gjenoppretter oss!
I dag torsdag, tolket jeg morgenmøtet med Mattias Nordström. Det var så bra!!!Kjære tid, om dere titter på sangen jeg har skrevet (tidligere i bloggen her), så skjønner dere hva jeg mener. Han forkynte nemlig om at Jesu disipler skulle ta seg over til andre siden av Genesaretsjøen, men midt på sjøen ble det en kraftig storm, og Jesus var ikke der. Plutselig ser de en mann gående på sjøen, og disiplene tror det er et spøkelse. Peter er frimodig (han er kjent for å prate før han tenker...hehe), og han sier: "Om det er deg Jesus, så byd meg å komme ut til deg". Jesus sier: "Kom". Peter går ut av båten, ut av sin "trygge sone", og gjør det umulige, han GÅR PÅ VANNET!!!Og gjett hva? Vannet holdt han.
Jeg var bare så ivrig der jeg satt i min tolkebås og tolket. Kjære tid:-D :-D Amen sier jeg bare!!! Når Jesus har talt 1 ORD til deg, så holder det!ALDRI tvil på det. Jesus svikter aldri. Noen ganger kan det dryge litt, men Jesus ønsker at vi skal vandre i tro. Og tro behager han!!! My God is a mighty God, he's mighty to save!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I kveld er det møte med pastor og grunderen av Livets Ord, nemlig Ulf Ekman. (Hehe, åsså er det så herlig å se at så mange nordmenn kommer da. Uppsala er snart norsk nå...)

1 comment:

JohNB! said...

Hei.
Jeg er en gammel grinete gubbe fra Skien.
Jeg er medlem i menigheten Tabernaklet, Skien og leder for tolketjenesten.
Kort spm. Kan du hjelpe meg å komme i kontakt med leder for tolkearb hos Livets Ord?
Jeg har et til to korte spm til vedkommende.
MVH
John Børven