Pages

Thursday, August 28, 2008

Gud ser lenger enn oss!!!





Noen ganger kan det kjennes som at Gud er så langt borte, at alt virker håpløst og elendig. Det kan virke som at alt rundt oss er stille, og at ikke Gud hører når vi ber. Men vet dere hva? Livet er full av utfordringer og valg. En god jordisk pappa ønsker at hans barn skal vokse, og derfor blir barna gitt mer ansvar ettersom de vokser opp. Sånn er det også med vår himmelske Far, vår Gud! Vi kan ikke stå på stedet hvil, om vi vil vokse og gå videre med Gud.
Gud ønsker at vi skal tilbe han i første omgang for den han er.
I Salme 63:2-4 står det: Gud! Du er min Gud!Tidlig søker jeg deg. Min sjel tørster etter deg i et tørt og uttørket land, hvor det ikke er vann. Slik har jeg skuet deg i helligdommen, da jeg så din makt og din herlighet. For din miskunnhet er bedre enn livet. Mine lepper priser deg.
Når vi ser enden på veien, så ser Gud enda lenger enn det. Han går med oss hele tiden og leder våre skritt. Der det ser ut som om veien ender, så ser man det etterhvert som man går, at veien bare fortsetter. Gud går også der ved vår side, og forlater oss aldri.
Salme 34:9-10: Smak og se at Herren er god! Salig er den mann som tar sin tilflukt til ham. Frykt Herren, dere hans hellige! De som frykter ham, mangler ikke noen ting.
Gud vet akkurat hva vi trenger til, og han vet akkurat når vi trenger det:) Gud har ALLTID alt under kontroll!!!
Ef.3:20: Men han som kan gjøre mer enn alt, langt ut over det vi ber eller forstår, etter den kraft som er virksom i oss
Jesus, he can move the mountain!!!

No comments: