Pages

Sunday, August 10, 2008

GLEDE:-D



I dag har jeg begynt å lese en bok av Joyce Meyer med tittelen: "Njut av livet där du är medan du är på väg dit du ska". WOW, for en herlig bok. Joyce tar blant annet opp ting som:
  • Hvordan jeg tar en beslutning om å nyte av livet
  • Hvordan jeg gjør meg fri fra anger over det som har vært, og frykt for framtiden
  • Hvordan jeg finner enkeltheten i livet
  • Hvordan jeg kan glede meg i tider der jeg venter...
  • Hvordan jeg fullfører løpet i glede

Jeg har nå lest 2 av 14 kapitler, og jeg kjenner allerede GLEDEN "pumpe" i mitt hjerte:) Joyce skriver blant annet at selv om vi elsker Jesus av hele vårt hjerte, så anstrenger vi oss så hardt for å behage Ham, at vi glemmer helt å leve det overflodslivet som Han har gitt oss. Joyce lærte seg også at en av anledningene til at hun ikke nøt av livet, var fordi hun ikke nøt av de menneskene hun hadde rundt omkring seg. Joyce forsøkte å forandre menneskene som fantes rundt omkring henne. Hun forsøkte å forandre dem, slik at hun kunne trives med dem, istedetfor å akseptere dem som de var, under tiden som Gud forandret dem.

Under Joyce sin åndelige pilegrimsferd, lærte hun seg til slutt å si:"Jeg er ikke der jeg behøver å være, men takk Gud for at jeg ikke er der jeg var før. Det er ingen fare, fordi jeg er PÅ VEI!!!"

Her kommer en fri oversettelse av det som står i Matteus evangelium 11:29 (hentet fra boka): "Ta den ansvarsyrden jeg gir deg, og oppdag ditt liv og din bestemmelse. Jeg er mild og ydmyk, jeg er villlig til å relatere til deg, og la deg lære i din egen takt. Da kommer du, sammen med meg å oppdage meningen med ditt liv."

Mange av oss tar et ansvar som Gud aldri har gitt oss. Vi kjemper så hardt med å forsøke å komme til neste plass, der vi syns vu burde være, at vi ikke kan glede oss over den plass vi befinner oss.

Vi kommer heller aldri å klare og nyte av livet, dersom vi ikke tar en kvalitetsbeslutning om å gjøre det. Satan er en ekspert på å stjele, og vår glede er ett av hans favorittmål. MEN...Nehemja 8:10 sier at "gleden i Herren er vår styrke".

Her kommer noen Bibelverser der Jesus selv viser at det er Guds vilje at vi skal være glade og nyte av livet:

Johannes 10:10

Johannes 15:11

Johannes 17:13

Som sagt, så har jeg bare lest 2 kapitler i boka. Jeg sier bare: LØØØØØØP og KJØØØØØP!!!!


No comments: