Pages

Monday, August 04, 2008

Europakonferansen 2008!!!

Misjonsmøte




Linda hjelper til med barnearbeidet. Her sitter Anna og jeg og venter på å spille pingis (som de sier på svensk)



Drama på barnemøtet...Hehe (de 2 er faktisk nordmenn)








Europakonferansen på Livets Ord i Uppsala startet søndag 27/7. Mamma og jeg kjørte bortover i bil i den varmen. Vi sjekket inn på Scandic hotell samme kveld, der vi bodde hele uka. Mmmmmm, deilige senger og god frokost hver dag:) Hehe, så bodde det så og si nesten bare nordmenn der da...For en bombe når det er konferanse;) Møtene var utrolig herlige! Steven Sumrall, Kong Hee, John Bevere, Phil Pringle, Carl-Gustav Severin var blant talerne. Og ikke minst selveste Ulf Ekman da.





Det ble forkynt om viktigheten av å utføre kallet som Gud har lagt på hver enkelt. Steven Sumrall pratet om 3 punkter:


  1. Jeg har plasser å dra til

  2. Jeg har mennesker jeg skal møte

  3. Jeg har saker å gjøre

Disse punktene motiverer meg til å forberede meg for det kallet Gud har gitt meg.



Kong Hee forkynte om disippelen Andreas, og 3 sider ved han:



  1. Andreas forstod verdien av usynlig tjeneste: dvs. det gjorde ikke noe om han var litt i bakgrunnen når han utførte sitt kall for Jesus

  2. Andreas forstod verdien av individer: dvs. Andreas ledet andre mennesker til Jesus

  3. Andreas så verdien av "ubetydelige" gaver: dvs. Andreas tjente Gud med det han hadde


Phil Pringle pratet om kraften i DHÅ, og oppstandelseskraften . Han la trykk på at Gud er svaret på sine egne løfter. Det er hans ansvar å fullføre det, og han vet akkurat hvordan han skal gjøre det. Selv om Gud bruker lengre tid enn jeg forventer, så betyr ikke det at han ikke svarer.



Jeg hjalp til med barnearbeidet hele uka. Vi hadde barnemøte fra kl. 10.00 - 12.00. Så spiste vi lunsj. Etter det var vi sammen med barna i 2 timer inne på festivalområdet. Det var så gøy å kjenne seg litt som et barn...Hehe:) Man blir jo bare så glad i disse små, søte, gulliga barna:-D Utrolig herlig at de fra tidlig alder fylles med Guds Ord! En av dagene kom også Carola gående forbi, og dette nevnte jeg da selvfølgelig til noen av barna. De løpte da rett bort til henne og begynte å prate med henne. Jeg bare "unnskyld Carola", men ho sa "ingen fare", og Linda bare lo:-D Hehe:-D Jeg har møtt Carolaaaaaaaa (hehe). Jaja, en helt flotters konferanse!!!God bless...

No comments: