Pages

Sunday, May 13, 2007

Just give me Jesus!!!!



Anne Graham Lotz deler Guds Ord



Ivrige tilhørere:-)



Meg, mamma og tante Nina



Meg og Madeleine utenfor Oslo spektrum.



Solveig og meg



ENDELIG var dagen her!!! Lørdag 12.mai 2007 drog en bunch med damer til Oslo Spektrum, for å høre Anne Graham Lotz tale. Til sammen drog 5 busser fra Østfold inn til Oslo. Det ble satt opp 2 busser fra menigheten vår. Vi humpet i vei kl. 08.00 på morran. Arrangementet startet nemlig kl. 10.00 i spektrum. Wow, denne dagen innvaderte damene hovedstaden, praktisk talt;-) Folk regna med at det var 7000 kvinner samlet i spektrum, men jeg tror vi var ennå flere. Det var åsså noen mannfolk som hadde sneket seg inn da, klarte ikke holde seg unna lissom;-D Neida, begivenheten var for menn åsså!

Formålet med arrangementet var: å styrke vår tro på Jesus, slik at vi kan tilbe Gud med ett rent hjerte. leve nærmere Ham, arbeide mer trofast for Ham, og ha en sterkere og mer lidenskapelig kjærlighet til Ham!!!

Anne åpnet med å tale om Jesu korsfestelse. Budskapet hennes var så dypt, men samtidig så enkelt. Jeg fikk flere åpenbaringer, og det var så herlig:-) Hun sa at det største miraklet ikke først og fremst var at Jesus beholdt forstanden, eller overlevde all piskingen. Det største miraklet var at Jesus VALGTE å stå i kampen. Han kunne jo når som helst gå derfra, men Jesus var underlagt Guds vilje 100 %. En annen ting som ble så virkelig for meg var da Jesus hang på korset. Mennesker som ble korsfesta på den tiden, skrek og bannet pga alle smertene. Jesus bad til Gud og sa: " Tilgi dem Herre, fordi de vet ikke hva de gjør". Det beviser bare Jesu STORE kjærlighet til oss mennesker.

En måte vi kan overse smerte og problemer i eget liv på, er å være opptatt av andre mennesker. Jesus gjorde det på korset. Han var opptatt av den ene røveren som åsså hang på et kors. Jesus sa også til Johannes at han måtte ta seg av Jesu mor. Jeg sier bare WOW!

Anne presenterte åsså for oss en måte å studere Bibelen på. Denne teknikken bestod av 3 spørsmål:

  1. Hva sier teksten? Der skulle vi trekke ut fakta som teksten i Bibelen sa. Vi skulle ikke bruke egne ord, men bare trekke ut fakta som det stod.
  2. Hva betyr denne teksten? Her skulle vi gå tilbake til fakta vi hadde trukket ut fra spørsmål 1. Ut fra denne faktaen, skulle vi se om teksten hadde noe bestemt å fortelle. Eksempler: var det noen løfter, advarsler i denne teksten?
  3. Hva betyr denne teksten for meg? Her skulle vi stille oss selv diverse spørsmål som vi kunne lære ut fra det vi hadde lest. Eksempel: Taler Gud til meg? hvordan kan jeg høre Hans stemme?

På kveldsmøtet talte Anne om Johannes Åpenbaring. Hun talte om Johannes som var blitt landsforvist på øya Patmos. Johannes kunne blitt fornærmet og ikke minst bitter for at han havnet der. Men han levde i ånden, og han forstod at Gud hadde en hensikt med å ha han på øya Patmos. Anne stilte så spørsmålet "hva er din Patmos?" Patmos kan derfor være et bilde på at vi befinner oss i en situasjon som vi ikke liker. Eksempel, at vi har en jobb vi misliker. HUSK: Gud har en hensikt med alt. På øya patmos, overgav Johannes seg fullstendig til Guds vilje. Det var derfor ett sted han kunne dø helt fra seg selv, for så å komme inn i Guds fulle plan for livet sitt. DERFOR: det er verdt å leve på øya Patmos, selv om det ikke alltid er så lett. Kamper oppstår, men Gud er med, og utgangen på det hele er ett rikere liv med Gud:-)

3 comments:

Anonymous said...

Hei snups, godt med oppdat fra Spektrum - skulle önske jeg var der :) Men du...æ har tatt deg i "sisten", så nå skal du få leke litt! Les ,mer på bloggen min...

cucca said...

Låter som om ni haft det bra på spektrum. Jag hade också en kanon lördag, en vän till mig tog emot Jesus :)

Lindalur said...

Anette: Å nei:-O Jaja, da får jeg avsløre noe om meg selv da...Hihi;-)

Cucca: Ja, vi hadde det jätte kul:)
Wow, så härligt att din vän blev frälst då!!! Gud är god!