Pages

Tuesday, January 30, 2007

Elsk din neste som deg selv!!!



En ting jeg har tenkt mye på i det siste, er det å være opptatt av andre mennesker. Da tenker jeg spesielt på det som står i Matteus 22:36-39: Mester, hva er det største budet i loven? Jesus sa til ham: Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte, og av hele din sjel, og av all din forstand. Dette er det første og største budet. Men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv.

  1. Elske Gud av hele vårt hjerte
  2. Elske vår neste som MEG SELV

For å være i stand til å elske andre, må vi først elske oss selv. Det betyr ikke at vi skal være forelska i oss selv, og heller ikke at vi skal være selvopptatte. Jeg tror det går an å komme til det punktet at vi er tilfredse med oss selv. Vi kan retten og sletten være fornøyde og tilfredse med at Gud skapte oss akkurat som vi er. AMEN!

Jeg tror at når vi begynner å være fokusert på andre mennesker, så åpner vi opp for en helt ny glede på innsiden. Det er mange mennesker rundt omkring som har det vondt og vanskelig. Jeg mener ikke at vi bare skal snakke med hvem som helst. Jeg tror på å vandre i ferdiglagte gjerninger. Vi kan be til Gud om å vise oss mennesker som trenger oppmuntring.

I Galaterbrevet 2:20 står det: Jeg er blitt korsfestet med Kristus. Det er ikke lenger jeg som lever, men Kristus lever i meg. og det livet som jeg nå lever i kjødet (på jorden), lever jeg i tro på Guds Sønn, som elsket meg og gav seg selv for meg.

Når vi hver dag overgir oss til Gud, så kan Gud lede oss slik Han ønsker. Det kan være at vi plutselig kjenner inni oss å ringe en venn. Jeg ønsker iallefall å leve etter disse bibelversene. Da Jesus vandret her på jorden, var Han opptatt av folket. Matteus 9:35: Deretter drog Jesus omkring i alle byene og landsbyene. Han lærte i synagogene deres, forkynte evangeliet om riket og helbredet all sykdom og skrøpelighet blant folket. Jesus levde for å lede mennesker til Gud. Det skjedde mektige tegn og mirakler gjennom Jesus. Amen and amen:)

3 comments:

Cathrine said...

Du elsker Gud fremfor alt Linda, og det er så utrolig bra!! En virkelig GOD venn! Takk for alt! Vi ses ;)

Lindalur said...

Hei Cath vennen!
Tusen takk for oppmuntringen:) Klarer meg rett og slett IKKE uten Gud!!!Halleluja...Ses på søndag!

luiz antonio said...

Parabéns pelo blog...gostei muito de Mt 22(37)YHWH realmente faz diferença para a humanidade.luiz antonio/ Brasil/MG