Pages

Sunday, November 23, 2008

Søndagsgudstjeneste med Svante Rumar

I dag kl. 10.00 var det tid med nok et herlig søndagsmøte på Livets Ord. I dag var det Svante Rumar som forkynte. Han pratet om Guds nærvær, og han gikk ut fra 3 punkter:

  1. Gud har kommet til oss: der loven åpenbarer Gud for oss.
  2. Gå inn i det aller helligste: der jeg kommer innfor Gud ikke først og fremst for hva han gjør, men for hvem han er. Han er Gud den allmektige, himmelens og jordens skaper...etc..
  3. Din kropp er Den Hellige Ånds tempel: desto mer jeg kommer inn i det aller helligste, jo mer lyser det fra helligdommen, og da blir jeg bare mer og mer fremmende for verden.

Noen bibelverser:

Joh.1:14: Og Ordet ble kjød og tok bolig iblant oss. Og vi så hans herlighet, en herlighet som den enbårne Sønn har fra sin Far, full av nåde og sannhet.

Salme 100:4-5: Gå inn gjennom hans porter med takkesang, gå inn i hans forgårder med lovsang. Takk ham og pris hans navn! For Herren er god, hans miskunnhet varer til evig tid, og hans trofasthet fra slekt til slekt.

Heb.10:19: Brødre, vi har altså i Jesu blod frimodighet til å gå inn i helligdommen.

1.Kor.6:19: Eller vet dere ikke at deres legeme er et tempel for Den Hellige Ånd som bor i dere, og som dere har fått fra Gud? Dere tilhører ikke lenger dere selv.

Kloke ord fra Svante: "Noen ganger kommer vi bare til korridoren rett før Guds trone, men vi må våge å gå helt inn. Vi må komme til møtet med innstillingen at "i dag skal jeg gi noe til deg Gud".

Ja, det var et herlig og befriende møte:) Svante er så utrolig bra å lytte til, fordi han er så rett på sak! Jeg ønsker dere ALLE en avslappende og velsignet søndag kveld. Nå skal jeg sette meg i sofaen med en kopp kaffe å lese en bok:)

No comments: