Pages

Wednesday, November 12, 2008

Bønneskolen


I november måned er det 2.året på bibelskolen som har fått i oppdrag å lede bønneskolen (dvs. 1 time bønn vi har etter selve bibelskole-leksjonene). I dag hadde jeg ansvaret for å lede bønnen og lovsangen. Jeg hadde med meg 2 andre, og det var bra, fordi jeg var litt forkjøla og stemmen var ikke helt på topp.
På onsdager ber vi alltid for Uppsala, og for menneskene i byen. Det som lå på mitt hjerte er at vi kristne må våkne opp og se at høsten er klar, dvs. menneskene lengter etter å høre evangeliget om Jesus Kristus. Vi er Jesu sendebud som skal formidle Guds godhet og kjærlighet til menneskene. Det er viktig at vi ber for frimodighet blant de kristne, at det å vitne for andre ikke skal bli noe krampaktig, fordi da gjør man det jo i egen kraft. Jeg tror på å vandre i ferdiglagte gjerninger og la Den Hellige Ånd få lede oss ut til mennesker. Det var slik Jesus vandret her på jorden. Det er mange måter å evangelisere på. Et enkelt eksempel er å hjelpe en gammel dame over veien.
Det var så utrolig gøy å lede lovsangen og bønnen. Hehe, også forstod de min svensk-norske uttale da;-D Hehe, det var et ord som jeg skulle forsøke å si på svensk, men jeg klarte liksom ikke formulere det på norsk engang, huff...Jeg forsøkte å uttale ordet, men det ble bare feil:-O Jaja, de forstod iallefall.

No comments: