Pages

Monday, November 06, 2006

YOUTH 2006:)

Det var en laaaang busstur til Uppsala, og Linda sov ganske mye på bussen (tro det eller ei, pleier ALLTID å være hyyyyper). Yahoo:) Jeg sov påhytte sammen med Cathrine, Hilde og Solveig. Skikkeli' hypre jenter:)))))))

Det første møtet vi var på, var det Mattias Nordstrøm som talte. Han talte om tilgivelse. Han brukte blant annet dette bibelverset:

1.Joh.1 vers 9: " Hvis vi bekjenner våre synder, er Han trofast og rettferdig, så Han tilgir oss syndene og renser oss fra all urettferdighet".


Fredag kveld var det endelig møte med selveste Ulf Ekman:) Preken hans tok utgangspunkt i at Gud trenger oss!!! Han brukte blant annet Gideon som et eksempel.

Dom. 6 vers 12: Herrens engel viste seg for ham (Gideon) og sa til ham: "Herren er med deg, du mektige kriger!"

Et annet bibelvers som gikk som en rød tråd i prekenen hans var Luk. 1 vers38: Da sa Maria: "Se jeg er Herrens tjenestekvinne! La det skje med meg etter ditt ord". Og engelen forlot henne.

Mine venner, det handler ikke om hvor populære eller profesjonelle vi er. Gud bruker det som ingenting er i seg selv. Han bruker mennesker som stiller seg til Hans disposisjon, og sier: "Herre, her er jeg, bruk meg!" Gud bruker ofte enkle mennesker, som andre igjen kanskje ikke legger så mye merke til. Disse menneskene er piler som Gud skyter avgårde når tiden er inne.


På kveldsmøtet lørdag, var det Joacim Lundquist som predikade. Det var et kjempe mektig møte der han talte og viste bilder av mennesker som oppetter tidene har dødd som martyrer for Herren. MANGE mennesker gikk frem til frelse den kvelden.Praise be to God!!!


21.30 var det duket for konsert med Delirious og Reuben Morgan. Skikkeli' trøkk kan du si...Mektige sanger!


Avslutningsmøtet søndag formiddag var med Ulf Ekman. han talte om at Den Hellige Ånd ønsker å komme over oss.

Apg. 1 vers 8: "Men dere skal få kraft når Den Hellige Ånd kommer over dere. Og dere skal være vitner om Meg i Jerusalem, og i hele Judea og Samaria, og helt til jordens ende".


Gud var virkelig tilstede under møtene, og lovsangen var bare helt enorm!!! Gud fyller de som tørster etter Ham!

1 comment:

Cathrine said...

Hei lindalur. Ville takke for sist:)Bra tur!!
Du er virkelig toppen. En STOR velsignelse for meg i hvertfall.
Halleluja. Hehe