Pages

Wednesday, November 22, 2006

Konferansen med Joyce:)

Vi ankom Uppsala fredag kveld (23.00). Da skulle jeg møte Lise (ho på bildet) nedi staden. Det var enklere sagt enn gjort. Fant ikke fram jeg vettu, men Naomi geileda meg ned via mobilen da. Ille mye for meg med masse lyskryss og bilær som tutær og bråkær kan du si...Liten jente i det store utland;-)

Lørdagen var duket for (guess what) SHOPPING:) Lise og jeg tok først turen innom IKEA. Linda gikk helt amok!Morsomt å shoppe med jentene:) Kosli' å se igjen Anette og:) Ho kom helt fra Estland vettu! På bildet til venstre ser du meg og Lise. Ho hadde en kjempefin leilighet...

Konferansen åpnet lørdagskvelden. Joyce talte da om at den eneste veien ut av problemer og vanskeligheter er å gå igjennom. Gud gir styrke til det!Hun brukte Jona i Bibelen som eksempel. Han rømte fra sitt kall, og det førte til at han måtte tilbringe noen dager inni magen på en STOR fisk. Hørs litt stusselig ut...Det endte godt da. Han valgte å adlyde Gud etter denne hendelsen...Når vi velger å gå igjennom, selv om det er tøft, så kommer vi inn i en større frihet.

Søndag formiddag talte hun blant annet om viktigheten av å ha et godt bilde av seg selv. Dersom vi ikke liker oss selv, er vi heller ikke i stand til å elske andre mennesker. Hun stilte også spørsmålet om vi lever etter en religion, eller om vi har en relasjon med Gud. Det er viktig at vi lever for Gud av glede, ikke ut fra loven.

Avslutningsmøtet handlet om å ta oppgjør med problemer og synder i våre liv. For å illustrere dette, brukte hun et praktisk eksempel. Det å rydde opp i eget liv kan sammenlignes med å rydde opp i et stinkende kjøleskap. For å finne ut hva det er som stinker, må man rydde ut av hele kjøleskapet. Det hjelper ikke å spraye på god-lukt. Stanken forsvinner da bare for en kortere periode. Sånn er det også med oss. Viktig at vi "røsker" opp problemene med røttene.

En helt superduper konferanse:))))))))))))))))))

3 comments:

Tabby said...

Hei Linda!!
Ja, en kjempe topp konferanse!! Så koselig å se deg i helga!! :)
Bless!
Klemmer fra meg!

Lise said...

Hei Linda!Takk for koselig besøk!!Det var noen herlige dager!Du får gjerne komme igjen om det skulle passe. Stor klem fra Lise

Lindalur said...

Kosli' å besøke dere og:)På gjensyn...