Pages

Friday, February 09, 2007

Herren vår hyrde!!!



Nå er det endelig helg folkens:-) Hilser dere med en av mine yndlings - salmer, salme 23: Herren er hyrde for Sitt folk! Det er en salme av David. Kong David er faktisk forfatteren av de aller fleste av de til sammen 150 salmene.


Herren er min hyrde, jeg mangler ingenting.
Han lar meg ligge på grønne enger. Han leder meg til hvilens vann.
Han fornyer min sjel. Han leder meg på rettferdighets stier for Sitt navns skyld.
Ja, selv om jeg må vandre gjennom dødsskyggens dal,
frykter jeg ikke for noe ondt.
For Du er med meg. Din kjepp og Din stav, de trøster meg.
Du dekker bord for meg framfor mine fiender.
Du salver mitt hode med olje, mitt beger flyter over.
Sannelig, bare godhet og miskunnhet skal følge med meg alle mitt livs dager.
Og jeg skal bo i Herrens hus til evig tid.


Stay blessed:-))))))))))

No comments: